محصولات فرهنگي تبليغاتي بسيار ارزشمند هستند و تاثيرگذاري زيادي روي مخاطبان دارند. فرهنگ بر روي هر چيزي که تصورش را بکنيد تاثيرگذار است. صاحبان کسبوکارها براي انتخاب هداياي تبليغاتي ميتوانند محصولات فرهنگي را مد نظر قرار دهند. کتاب يکي از کالاهاي فرهنگي است که اهميت آن بر کسي پوشيده نيست. شما ميتوانيد براي توسعه کسبوکارتان از کتابهاي نفيس تبليغاتي استفاده کنيد.
مهم است براي انتخاب کالاي فرهنگي نسبت به گروه مخاطبان و مشتريان کسبوکارتان شناخت داشته باشيد. کتابهاي نفيس در ميان انواع محصولات فرهنگي از جايگاه ويژهاي برخوردارند. اين کتابها مورد علاقه بيشتر افراد است و در کتابخانه اکثر منازل به چشم ميخورد. کتابهاي نفيس شامل قرآن کريم، مفاتيحالجنان، نهجالبلاغه و کتابهاي اشعار کلاسيک نظير ديوان حافظ، بوستان و گلستان سعدي، شاهنامه فردوسي، رباعيات خيام و. هستند که در قطعها و جلدهاي مختلف به بازار کتاب ارائه ميشوند.
قرآن کريم در فرهنگ اسلامي ايراني جايگاه مقدسي دارد. خانوادههاي ايراني اولين چيزي را که در بدو ورود به منزل جديد همراه خود ميبرند قرآن و آينه است. اگر کسي از اعضاي خانواده يا دوستان قصد سفر داشته باشد براي بدرقه او را از زير قرآن رد ميکنند تا صاحب قرآن پشت و پناهش باشد. قرآن کريم در جشنها و مجالس ترحيم ايرانيان هم حضور ويژهاي دارد؛ عضو ثابت سفرههاي عقد و هفتسين است و حضورش براي همه دلگرمکننده و اطمينانبخش است.
اگر انتخاب قرآن کريم به عنوان هديه تبليغاتي در جهت اهداف بازاريابي براي کسبوکارتان است و شما را در پيشبرد موفقيت برندتان کمک ميکند از اين فرصت استفاده کنيد. مفاتيحالجنان و نهجالبلاغه نيز کتابهايي ديگر از اين دست هستند و بسته به گروه مخاطبان شما ميتوانند با لوگوي کسبوکار شما در اختيار مشتريان قرار بگيرند.
يکي ديگر از کتابهايي که در منزل همه ايرانيها حضور دارد ديوان حافظ است. مردم عادت دارند در شب يلدا و لحظه سال نو تفالي به ديوان خواجه بزنند و نظر او را درباره احوال و آينده خود جويا شوند. خواندن ديوان حافظ نفيسي که جلد چرمي دارد و از صفحات منقش به تذهيب تشکيل شده لذت و حظ غير قابل وصفي دارد. شما ميتوانيد اين کتاب نفيس تبليغاتي را به مشتريان خود هديه دهيد تا هر زمان که نام برند شما را در آن ميبينند به ياد کسبوکار شما بيفتند و خاطره برندتان در ذهنشان تثبيت شود.
رباعيات خيام از ديگر کتابهاي اشعار کلاسيک فارسي است که با توجه به فلسفه منحصربهفرد خيامي همواره مورد توجه افراد به ويژه فرهيختگان قرار ميگيرد. خيام همگان را تشويق به شاد زيستن و لذت بردن از نعمتهاي بيشمار زندگي ميکند و از دلبستگي به دنيا و غم بيهوده خوردن نهي ميکند. «از دي که گذشت هيچ از او ياد مکن/ فردا که نيامده است فرياد مکن/ از نامده و گذشته بنياد مکن/ حالي خوش باش و عمر بر باد مکن» با هديه دادن اين اثر ارزشمند به مخاطبان ضمن يادآوري نام برندتان، آنها را به خواندن ادبيات فارسي تشويق ميکنيد.
اگر در کسبوکارتان جلساتي با افراد خارجي داريد کتابهاي نفيس تبليغاتي انتخاب بينظيري است تا ادبيات، سنت و فرهنگ غني ايران را به آنها نشان دهيد. رباعيات خيام و ديوان حافظ در بعضي چاپها داراي ترجمه به زبانهاي انگليسي، فرانسه و آلماني هستند و براي هديه دادن به مخاطبان خارجيزبان گزينه شايستهاي محسوب ميشوند.
کتابهاي نفيس معمولا با جلدهاي اعلا از جنس چرم طبيعي يا چرم مصنوعي و کاغذهاي باکيفيت منقش به حاشيه تذهيبکاري تدوين و منتشر ميشوند. خوشنويسي اين کتابها بر عهده هنرمندان نامدار اين رشته است. کتابهاي اشعار هم با آثار مينياتور هنرمندان بزرگي همچون استاد محمود فرشچيان و استاد آقاميري تزيين ميشوند. بعضي از اين کتابها داراي صفحات معطر هستند و بوي خوشي را از خود ساطع ميکنند. براي محافظت بيشتر و زيبايي معمولا آنها را داخل جعبههاي نفيس قرار ميدهند.
با اين هديه فرهنگي خاص تاثيرگذاري نام برندتان را روي مخاطبان خواهيد ديد. سرمايهگذاري روي کتابهاي نفيس تبليغاتي نتيجه خوبي را براي رونق کسبوکارتان به همراه دارد.
درباره این سایت